>
grudzień 11, 2019

Pani
Anna Ujwary - Gil

Nasz znak: FPil.7013.10.2018
Nowy Targ, 19.04.2018 r.

 

Sprawa: Droga wraz z infrastrukturą na os. Bohaterów Tobruku w Nowym Targu - skarga otrzymana drogą elektroniczną w dniu 12.04.2018 r.

 

Odpowiadając na Pani skargę zmuszony jestem stanowczo zaprzeczyć Pani argumentom oraz wyrazić zdziwienie, że nawet nie zadała sobie Pani trudu by zasięgnąć informacji w celu rzetelnej oceny sytuacji stanu faktycznego co do postępu prac i dokonała Pani niesłusznej, błędnej oceny. W uzasadnieniu swojego stanowiska poniżej przedstawiam chronologicznie podjęte w ostatnich czterech latach działania i ich efekty związane z przygotowaniem do realizacji przedmiotowej inwestycji.

  1. Zlecenie opracowania mapy do celów projektowych - 23.04.2015 r.
  2. Uzyskanie mapy jw. - 22.05.2015 r.
  3. Przygotowanie i ogłoszenie przetargu nieograniczonego na wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie budowy drogi wraz z infrastrukturą - czerwiec lipiec 2015 r.
  4. Wyłonienie wykonawcy prac projektowych i zawarcie umowy 13.08.2015 r.
  5. Spotkanie z mieszkańcami w sprawie realizowanych prac projektowych - 28.10.2015 r. w Sali Obrad Urzędu Miasta Nowy Targ.
  6. Wszczęcie postępowania o wydanie decyzji o ZRID - zawiadomienie z dnia 21.07.2016 r.
  7. Wydanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) - 13.09.2016 r.
  8. Odbiór kompletnych prac projektowych na budowę drogi - 26.09.2016 r.
  9. Odwołania mieszkańców od decyzji ZRID. Pismem z 25.10. 2016 r. Starostwo Powiatowe w Nowym Targu przekazuje odwołania z dokumentacją do Wojewody Małopolskiego (organ odwoławczy).
  10. Zakończenie postępowania odwoławczego - Decyzja Wojewody Małopolskiego z dnia 30.06.2017 r., znak: WI-IX.7821.17.2016 reformująca Decyzję Starosty Nowotarskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej z dnia 13.09.2016 r., znak: BA.6740.4.5.2016.
  11. Aktualizacja kosztorysu inwestorskiego - 06.04.2018 r.
  12. Złożenie wniosku do Wojewody Małopolskiego o dofinansowanie z Rządowego Programu na rzecz Rozwoju i Konkurencyjności Regionów poprzez Wsparcie Lokalnej Infrastruktury Drogowej -13.04.2018 r.

Ponadto została opracowana koncepcja projektowa ul. Schumana i Bohaterów Tobruku Boczna z planem sytuacyjnym drogi wraz z infrastrukturą - 14.03.2016 r. Na bazie tej koncepcji zlecone zostało wykonanie projektu na oświetlenie tych ulic w efekcie czego uzyskano w tym zakresie niezbędną dokumentację projektową wraz z prawomocną decyzją pozwolenia na budowę - 27.04.2017 r. W dniu 14.02.2018 r. została zawarta umowa na wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie odwodnienia ul. Schumana. Termin umowny zakończenia tych prac to 29.06.2018 r. W miarę posiadanych środków ww. zadania będą realizowane.

Odnosząc się do sprawy znaku 2,5 t informuję, że przygotowując projekt stałej organizacji ruchu wprowadzający odcinkowy zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 3,5 t wzięto pod uwagę fakt, że obecnie samochody osobowe wraz z załadunkiem bardzo często osiągają ciężar całkowity powyżej 2,5 tony. Pozwala to również na dowóz towarów masowych niewielkimi pojazdami dostawczymi. Ograniczenie tonażu do 2,5 tony mogłoby uniemożliwić niektórym mieszkańcom dostęp do własnej nieruchomości. Projekt został pozytywnie zaopiniowany przez Komendę Powiatową Policji w Nowym Targu, a następnie zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem na drogach gminnych, czyli przez Powiatowy Zarząd Dróg w Nowym Targu. Zawarte w planie miejscowym ograniczenie tonażu do 2,5 tony w obrębie os. Bohaterów Tobruku należy traktować jako postulat, ponieważ w tej materii wiążące są przepisy o ruchu drogowym, które regulują zasady organizacji ruchu na drogach publicznych.

Burmistrz Miasta Nowego Targu

mgr Grzegorz Watycha

 

W załączeniu kopia odpowiedzi Pana Burmistrza na skargę.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Mieszkaniec Nowego Targu

Nasz znak: FPiI.7013.3.2017
Nowy Targ, 07.05.2018 r.

 

Sprawa: List otwarty w sprawie Nowotarskiej Strefy Relaksu

 

W odpowiedzi na Pana pismo informuję, że Urząd Miasta nie miał wpływu na treści przedstawione przez wnioskodawców do Budżetu Obywatelskiego zarówno w samym wniosku do Budżetu jak i materiałów przygotowanych i prezentowanych przez wnioskodawców na stronach internetowych.

Wizualizacja (wysłana w Pana liście) nie była załącznikiem do formularza zgłoszeniowego złożonego w Urzędzie na podstawie, którego Urząd Miasta oceniał zasadność wniosku z kryteriami Regulaminu Budżetu Obywatelskiego. Z informacji jakie tutejszy Urząd posiada wynika, że wizualizacja powstała po ocenie wniosku. Przesłanych grafik nie należy rozpatrywać jako projektu będącego podstawą do wykonania prac, gdyż prawdopodobnie powstały one w celach promocyjnych i nie uwzględniały uwarunkowań prawno-formalnych, takich jak: Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, użytek terenu, warunki wynikające z zalewowego charakteru terenu i związana z tym konieczność uzgodnień z RZGW, opinii RDOŚ, warunków technicznych itp.

Jeszcze raz podkreślam, że Urząd Miasta nie ma wpływu na sposób promowania zadań zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego przez jego wnioskodawców, a wizualizacja pomysłu do Budżetu, na który się Pan powołał w piśmie została przygotowana przez wnioskodawców i posłużyła do promocji ich zadania w trakcie głosowania nad Budżetem Obywatelskim.

Właściwy projekt został wykonany na zlecenie Urzędu Miasta i był on podstawą do wykonanie robót budowlanych przez wykonawcę wyłonionego w przetargu nieograniczonym

Co do Pana zapytań informuję :

  • planowane jest umieszczenie toalet przenośnych obsługujących Strefę Relaksu

  • alejeki żwirowe - taka nawierzchnia została narzucona w warunkach uzyskanych przez Projektanta od RZGW celem uzyskania pozwolenia wodnoprawnego

  • trawy ozdobne, taras kompozytowy, boisko streetball to elementy, które nie były ujęte w złożonym wniosku Budżetu Obywatelskiego

  • w formularzu do wniosku nie było również mowy o altanie na grilla a jedynie o miejscu do grillowania

  • plaża miejska we wniosku została zaproponowana jako trawiasta

  • koszt wykonania mini placu zabaw oraz siłowni zewnętrznej oszacowany przez wnioskodawców wynosił 30 000 zł. Urząd Miasta nie dysponując wizualizacjami ocenił ten koszt jako realny, a zamontowany obecnie statek odpowiada dokumentacji projektowej

  • elementy boiska do siatkówki zostały przekazane przez wykonawcę Inwestorowi i zostaną zamocowane

  • krążki do street workout polecono zamontować Wykonawcy na stałe by służyły wszystkim mieszkańcom a nie tylko tym, którzy zechcieliby użytkować je indywidualnie. Do czasu stałego montażu postanowiono je zdemontować.

Szczegółowe koszty całości prac do wykonania oraz zakupu materiałów i sprzętu poznano na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Zakres prac i liczne pozycje kosztowe wymusiły etapowanie prac. Do realizacji w ramach I etapu przyjęto podstawowy zakres prac do realizacji, natomiast do kolejnego etapu pozostało do wykonania oświetlenie, monitoring, leżaki oraz siłownia zewnętrzna. Zamontowano za to jako dodatkowe urządzenie Street Workout, którego nie ma w tej części Miasta, a doskonale wpisuje się w potrzeby mieszkańców oraz charakter Strefy Relaksu.

Ponadto informuję, że projektant przy opracowaniu dokumentacji projektowej na bieżąco prowadził uzgodnienia z Wnioskodawcami pomysłu, a przedstawione przez niego rozwiązania zostały przez nich zaakceptowane.

Dostrzegając spore zainteresowanie mieszkańców terenem (powierzchnia samej Strefy Relaksu to około 60 arów), które już przed realizacją inwestycji było częstym miejscem spacerów a dodatkowo po wykonaniu ścieżki rowerowej stało się bardzo popularnym obszarem do celów rekreacyjnych postanowiono podjąć próbę pozyskania środków zewnętrznych składając wnioski o dofinansowanie na drugi kolejny etap rozwoju Strefy Relaksu. W ramach etapu II przewidziano: budowę altan, rozbudowę strefy workout i siłowni zewnętrznej, montaż leżaków i przebieralni oraz wykonanie monitoringu i oświetlenia. Wniosek został złożony ramach Programu Interreg V-A PL-SK 2014-2020 (Oś priorytetowa 1. Ochrona i rozwój dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego obszaru pogranicza) – możliwość pozyskania dofinansowania w wysokości 85% kosztów kwalifikowanych. Kolejnym III etapem rozbudowy strefy relaksu będzie wykonanie zieleni urządzonej po uzyskaniu dofinansowania ze źródeł zewnętrznych.

Budżet zadania został oszacowany poprawnie jednak podstawą oceny był formularz zgłoszeniowy a nie wizualizacje, które powstały w terminie późniejszym a do których odnosił się Pan w liście. W kwestiach finansowych informuję, że zgodnie z Regulaminem Budżetu Obywatelskiego wniosek mógł być złożony maksymalnie do kwoty 150 tys. zł i taki właśnie był oceniany i przedłożony do głosowania. Już przy zleceniu wykonania pierwszego etapu okazało się, że konieczne jest przeznaczenie większych środków na jego realizację. Dlatego na wniosek Burmistrza Miasta Nowego Targu Rada Miasta zgodziła się przeznaczyć dodatkowe środki na realizację wybranego zakresu z I etapu. Kolejny II etap został ujęty we wspomnianym wcześniej złożonym wniosku.

Podsumowując obecna realizacja jest zgodna z wnioskiem złożonym do Budżetu Obywatelskiego. Środki na wykonanie zadania ze względu na duży wzrost cen robót budowlanych zostały zwiększone, a sposób wykonania robót w pierwszym etapie pozwala na dalszy rozwój strefy.

Mając na uwadze duże zainteresowanie mieszkańców podjęto decyzję o złożeniu wniosków na dofinansowanie II i przygotowaniu III etapu rozbudowy (miejskie tereny zielone), by nowopowstający teren rekreacyjny był dostosowany do potrzeb i oczekiwań mieszkańców oraz umożliwiał miłe spędzenie czasu z dala od zgiełku samochodowego.

Otrzymuje:

  1. Adresat,

  2. FPiI a/a.

Do wiadomości:

  1. Tygodnik Podhalański,
  2. Podhale24.pl,
  3. Podhaleregion.pl,
  4. Goral.info.pl,

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W związku z uroczystymi obchodami 227. Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja informujemy, że część ul. Nowotarskiej i Kościeliskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Krupówki do Starego Kościółka zostanie wyłączona z ruchu wszelkich pojazdów od godz. 10.30 do godz. 11.00. W związku z powyższym prosimy zachować szczególną ostrożność i dostosować się do zaleceń funkcjonariuszy Policji i Straży Miejskiej.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

POWIAT NOWOTARSKI. Już od wielu lat przełom zimy, wiosny oraz przedwiośnie to okresy, w których wyraźnie wzrasta liczba pożarów łąk i nieużytków. Wiele osób wypala trawy i nieużytki rolne, tłumacząc swoje postępowanie chęcią użyźniania gleby. Od pokoleń wśród wielu ludzi panuje bowiem przekonanie, że spalenie trawy spowoduje szybszy i bujniejszy jej odrost, a tym samym przyniesie korzyści ekonomiczne.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Burmistrz Miasta Zakopane uprzejmie informuje, że w dniu 15.03.2018 r. Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie stwierdził nieważność uchwały Nr XXII/250/2008 Rady Miasta Zakopane z dnia 27 marca 2008 r. w sprawie ustalenia miejscowości, w której pobiera się opłatę miejscową (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2008 r., Nr 291, poz. 1908).

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Gmina Szaflary pozyskała dotację na odwiert geotermalny ale jak wiadomo, to dopiero część działań, które umożliwią rozwój energii cieplnej w samym Sercu Podhala. Powstanie odwiertu da wielką szansę na rozwój całej Gminy i niewątpliwie przyczyni się do polepszenia jakości życia jej mieszkańców.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Partnerzy

mbludzm pl m

fottboll

 

TV Podhale

logonaszkasprowy

Galeria

ministerstwo fundusz logo

Współfinansowano ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości

  Kontakt | Polityka prywatności

© 2018 Podhale Nasz Dom