Mistrzowie na chórze Fot. Anna Szopińska Ten koncert – obok Letnich Koncertów organowych w kościele św. Katarzyny i Sierpniowych Spotkań z klasyką w ratuszu - miał być „wisienką na torcie" letniego muzykowania w mieście.

Kościółek był pełen Fot. Anna Szopińska Za sprawą Małopolskiej ...i wszyscy zasłuchani Fot. Anna Szopińska Organizacji TurystyczneTak grają wirtuozi Fot. Anna Szopińska „Muzyka w derenie zaklęta" poW złoceniach ludowego baroku Fot. Anna Szopińska raz szósty rozbrzmiewa w Pięknie brzmiało... Fot. Anna Szopińska obiektach na Szlaku Architektury Podziękowania - dla wykonawców i słuchaczy Fot. Anna Szopińska Drewnianej – od 10 czerwca Po koncercie Fot. Anna Szopińska do 26 sierpnia. Cykl różnego rodzaju koncertów – jak zaznaczają organizatorzy - pomyślany był tak, by odkryć urok muzyki dawnej, wydobywanej ze starych, zabytkowych instrumentów, ale i moc współczesnych brzmień. Muzyka miała być zachętą do obcowania z pięknem drewnianych budowli, ich niezwykłością, wyposażeniem, dziełami pędzla i dłuta, które kryją zabytkowe wnętrza.

„Zbójnickiemu", jak legenda głosi kościołkowi św. Anny na nowotarskim cmentarzu przypadł w udziale „Blask barokowej trąbki": koncert w wykonaniu Tomasza Ślusarczyka – mistrza tego instrumentu i Daniela Prajznera – znakomitego organisty.

Ten ostatni jest absolwentem kursu mistrzowskiego w Amsterdamie, także laureatem wielu konkursów, między innymi III Europejskiego Konkursu Organowego we włoskim Castellana Grotte, gdzie zdobył I nagrodę. Był wielokrotnie wyróżniany jako interpretator muzyki sakralnej i nagradzany za osiągnięcia artystyczne, zasłużył też na stypendium ministra kultury i dziedzictwa narodowego. Koncertował w Polsce, w Niemczech, Rosji, Japonii, Norwegii i Szwajcarii, także na Litwie.

Występujący z nim trębacz Tomasz Ślusarczyk – solista i kameralista, to również absolwent krakowskiej Akademii, uczestnik kursów prowadzonych przez trębaczy światowej sławy. Przez trzy lata trębacz orkiestry "Capella Cracoviensis". Od czternastu lat związany z Radiową Orkiestrą Symfoniczną w Krakowie, współtworzył wiele nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji. Jako muzyk instrumentalista współpracuje z zespołami w kraju i za granicą, między innymi z Filharmonią Krakowską, Filharmonią Rzeszowską, Operą Kameralną w Warszawie, Orkiestrą Akademii Bethovenowskiej, także "Orkiestrą XVIII wieku" w Amsterdamie pod dyrekcją Franza Brüggena.

W wykonaniu mistrzów zabrzmiały w pięknie odrestaurowanej, pełnej złoceń świątyni utwory Clarke'a, Sweelincka, Torellego, Muffata, Haendla, także anonimowych kompozytorów XVII