Podhale Region

Poniedziałek, 24 wrzesień 2018

Ostatnia aktualizacjaPn, 24 Wrz 2018 2pm

Jesteś tutaj: Home Sport Sport Indywidualny Dzieci zagrają w tenisa na plaży w… Zakopanem!

Reklama

Sport

Dzieci zagrają w tenisa na plaży w… Zakopanem!

111aaateniszakopane1111

TENIS ZIEMNY. W środę 15 sierpnia na najwyżej położonej w Polsce plaży, na Gubałówce w Zakopanem odbędzie się wydarzenie w ramach akcji „Dzieciaki do Rakiet”. Celem akcji organizowanej przez Bank BGŻ BNP Paribas jest promocja tenisa, aktywnego stylu życia, a także wprowadzenie tej dyscypliny sportu na lekcje wychowania fizycznego.

To trzecia edycja programu, dzięki któremu po raz pierwszy w życiu w tenisa zagrało dotąd już kilka tysięcy dzieci. W Zakopanem obecny będzie Mariusz Fyrstenberg, ambasador akcji.

Mobilne korty tenisowe, które zostaną rozstawione na plaży na Gubałówce, będą bez wątpienia kortami z najpiękniejszą panoramą na świecie. Ze szczytu góry bowiem rozpościera się widok na Tatry.

Przez cały dzień dzieci będą brały udział w darmowych zajęciach tenisowych prowadzonych przez profesjonalnych trenerów tenisa. Zapisy prowadzone są przez stronę internetową www.dzieciakidorakiet.pl, a także na miejscu, podczas wydarzenia. W zajęciach mogą wziąć udział wszystkie dzieci w wieku od 5 do 12 lat.

– Grałem w życiu na największych i najsłynniejszych kortach świata, ale żaden nie miał tak pięknej panoramy jak ten na Gubałówce. Wspaniale, że dzieci, które wezmą udział w wydarzeniu, będą mogły w tak niezwykłych okolicznościach przyrody rozpocząć swoją przygodę z tenisem –– powiedział Mariusz Fyrstenberg, ambasador akcji Dzieciaki do Rakiet, który podczas swojej bogatej kariery grał we wszystkich turniejach wielkoszlemowych oraz reprezentował Polskę na igrzyskach olimpijskich. Mariusz będzie obecny podczas wydarzenia w Zakopanem.

Event Dzieciaki do Rakiet w Zakopanem będzie ostatnim eventem tegorocznej edycji akcji. Od czerwca akcja odwiedziła Karpacz, Świnoujście, Międzyzdroje, Sopot.
Tenis do szkół!

Cykl wydarzeń, odbywających się w najpopularniejszych polskich wakacyjnych kurortach, to tylko część akcji mającej zachęcić dzieci w wieku 5-12 lat do aktywnego stylu życia i gry w tenisa. Jesienią w całej Polsce zaprosimy do programu wszystkie szkoły podstawowe w Polsce.

Spośród wszystkich szkół z całej Polski, które zgłoszą się do akcji, w drodze konkursu wyłonionych zostanie 70 placówek. Szkoły te otrzymają darmowy sprzęt do gry w tenisa, a nauczyciele przejdą szkolenie prowadzone przez Polski Związek Tenisowy, by mogli wprowadzić dyscyplinę na lekcje WF.

– Chciałabym, żeby w każdej polskiej szkole dzieci uczyły się gry w tenisa. To dyscyplina idealna dla najmłodszych. Kształtuje kondycję, koordynację, wytrzymałość czy umiejętność analitycznego myślenia. Dla mnie to życiowa pasja i mam nadzieję, że wiele dzieciaków złapie tenisowego bakcyla. Z zainteresowaniem śledziłam akcję Dzieciaki do Rakiet w ubiegłych latach i bardzo się cieszę, że dziś mogę być jej częścią w roli ambasadora – powiedziała Urszula Radwańska, czołowa polska tenisistka, ambasadorka akcji Dzieciaki do Rakiet, która 4 sierpnia odwiedzi Sopot i weźmie udział w akcji.

Ruch jest niezbędny

Raport „Aktywność fizyczna dzieci w Polsce” przygotowany przez Centrum Wyzwań Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas, organizatora akcji „Dzieciaki do Rakiet” pokazuje, że tylko 25% dzieci w wieku od 11 do 15 roku życia wypełnia normę minimum określoną przez Światową Organizację Zdrowia (1 godzina aktywności dziennie). Natomiast co czwarte dziecko w tej grupie wiekowej spędza minimum cztery godziny dziennie przed telewizorem.
W weekendy robi tak już niemal połowa przebadanej grupy! Tak długie przebywanie przed ekranem ma negatywny wpływ na rozwój dzieci.

– Regularna aktywność fizyczna jest niezwykle ważna dla zdrowego rozwoju dzieci i jest ich naturalną potrzebą. Jako grupa BNP Paribas wspieramy tenis od ponad 44 lat. W Polsce szczególną wagę przywiązujemy do budzenia tenisowej pasji u najmłodszych. Dlatego z akcją po raz drugi zawitamy do szkół podstawowych. To naturalny wybór. Wszystkim nam dorosłym powinno zależeć na tym, żeby dzieci były radosne i zdrowe. Drogą do tego jest tenis, czyli piękna dyscyplina kształtująca ciało i charakter. Jesteśmy przekonani, że dzięki akcji Dzieciaki do Rakiet przyciągniemy kolejne dzieci do tenisa i zachęcimy je do aktywnego trybu życia – mówi Izabela Tworzydło, dyrektor Biura Prasowego w Banku BGŻ BNP Paribas.

Rodzice, wszystko zależy od was!

Kluczową rolę w kształtowaniu nawyku regularnej aktywności fizycznej mają rodzice. W grupie dzieci, których rodzice są aktywni, procent dzieci wypełniających rekomendacje WHO jest ponad dwukrotnie wyższy niż w grupie dzieci, których rodzice w ogóle nie uprawiają sportu.
Główną przyczyną opuszczania lekcji WF przez dzieci są zwolnienia wypisywane przez rodziców, a nie zwolnienia lekarskie. Aż 2/3 dzieci opuściło lekcje WF przynosząc usprawiedliwienie od rodziców, a co piąty uczeń był w ten sposób zwolniony z więcej niż 5 lekcji.
Większej aktywności fizycznej dzieci sprzyja nie tylko aktywność rodziców, ale także dobre relacje wewnątrz rodziny czy np. wspólne jedzenie obiadów. Wśród dzieci, które wysoko oceniają komunikację w swojej rodzinie, rekomendacje WHO wypełnia około 28%, a wśród tych, które oceniają ją nisko – około 17%.

Harmonogram akcji Dzieciaki do Rakiet:

15 sierpnia – Zakopane, Gubałówka

Wszystkie wydarzenia odbywają się w godzinach: 10:00-19:00.

Więcej szczegółów na stronie www.dzieciakidorakiet.pl

Akcję Dzieciaki do Rakiet realizuje Bank BGŻ BNP Paribas pod patronatem Polskiego Związku Tenisowego.

BNP Paribas – We are tennis

Grupa BNP Paribas jest największym sponsorem tenisa na świecie już od ponad 44 lat. Związek BNP Paribas i tenisa to dużo więcej niż sponsoring – to trwały element budujący wizerunek marki na całym świecie i prawdziwa pasja do sportu, który stał się częścią tożsamości marki grupy.

W roku 1973 Francuska Federacja Tenisowa zamierzała zbudować loże dla honorowych gości turnieju wielkoszlemowego Rolanda Garrosa. Zwróciła się do BNP o wsparcie finansowe tego projektu, w zamian oferując zamieszczenie logo BNP na banerach wokół kortów. Dziś możemy je oglądać na kortach zarówno wielkiego, jak i małego formatu. W sumie na całym świecie logo BNP Paribas pojawia się na ponad 40 kilometrach banerów wokół kortów – zarówno przy okazji turniejów wielkoszlemowych, jak i w szkółkach tenisowych czy rodzinnych klubach.

Ta długotrwała więź BNP Paribas z tenisem miała duże znaczenie dla budowania wizerunku Grupy BNP Paribas. Hasłem przewodnim Banku, jakim posługuje się w ramach programu jest „We are tennis” – Tenis to my. Wynika to z faktu, że Grupa angażuje się w rozwój tenisa, jako dyscypliny sportowej i to na wszystkich poziomach: rozgrywek profesjonalnych, rozgrywek amatorskich i juniorów oraz tenisistów niepełnosprawnych. Efektem działań promocyjnych jest również informacyjno-społecznościowy portal www.wearetennis.com.

MAT. PRASOWY

Dodaj komentarz

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, zastrzega sobie jednak prawo do nie publikowania ich, zwłaszcza tych, które zawierają wulgaryzmy, epitety powszechnie uznane za obraźliwe, nawołują do zachowań niezgodnych z prawem, obrażają osoby publiczne i prywatne, inne narodowości, rasy, religie itd.
Komentarze nie dotyczące danego tematu, atakujące personalnie innych komentatorów i autorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz uwagi skierowane do Redakcji – będą usuwane.


Kod antyspamowy
Odśwież

Fotografia  R&A

Reklama

Nasi partenrzy

TV Podhale

logonaszkasprowy

fottboll

Taxi Rabka-Zdrój

Nasi partenrzy

nspj

mbludzm pl m

Tarnów In

 

Nasi partenrzy

zakopanedlaciebie.pl

 

natatry.pl

 

Resort Kościelisko

Reklama