toryuklad191NOWY TARG. Mimo mocno odczuwalnego mrozu, dziś od rana pracownicy kładli nowe tory. Od wysokości Grela - już teraz bardzo szybko - modernizacja linii posuwa się w stronę mostu kolejowego i stacji PKP. Ogromnie ciężkie stalowe szyny na przygotowanym wcześniej torowisku i metalowych podkładach – z pomocą łańcuchów - ustawia koparka.

Przed położeniem torów – oprócz poprawiania nasypu - wykonywane było odwodnienie. Przebudowana została sieć trakcyjna.

Przy pracach na rozpoczętych we wrześniu na odcinku Sieniawa – Nowy Targ wykonawcza ekipa spędza teraz po 16 godzin na dobę, działając nawet nocą, przy światłach. Pośpiech stąd, że mają się one zakończyć przed świętami, by przebudowanym odcinkiem pociągi mogły kursować od świąt do końca ferii, wznawiając na ten czas kolejowe połączenie z Zakopanem.    

P3600292

Dopiero potem przyjdzie czas na następną fazę robót, czyli na modernizację stacji PKP, z podniesieniem peronu drugiego, budową kładki nad torami i dwóch szybów windowych. Czy miasto wywalczy u inwestora, czyli PKP, modernizację także pierwszego peronu – dopiero się okaże. Do tej pory będzie już natomiast oddany zabytkowy obiekt stacji PKP po rewitalizacji.

Przęsła równocześnie odnawianego i konserwowanego kolejowego mostu, który liczy prawie 120 lat, okładane są betonowymi płytami.

Układanie torów

Fot. Anna Szopińska