shopping 4000414 1920

Gorączka przedświątecznych zakupów już się rozpoczęła. Z uwagi na obecną sytuację wiele osób decyduje się na zakupy w Internecie. Pamiętajmy, że robiąc zakupy w sieci również możemy paść ofiarą oszustów. Przekonała się o tym mieszkanka powiatu nowotarskiego, która straciła blisko 10 tys. złotych.

 W czwartek tj.3 grudnia br. w południe kobieta otrzymała wiadomość od kuzynki na jednym z komunikatorów internetowych z prośbą o zapłatę 24,99 złotych za zabawkę. Kuzynka kupiła zabawkę dla swojej córki na jednym z portali społecznościowych, ale miała problem z wykonaniem transakcji.  Cena za towar była bardzo atrakcyjna, więc kobieta postanowiła pomóc i opłacić przesyłkę. W kolejnej wiadomości otrzymała link, który po otwarciu kierował na stronę płatności. Po wybraniu ikonki z logiem swojego banku, kobieta wpisała numer klienta i hasło do konta bankowego. Po zatwierdzeniu płatności, wpisała kod z smsa i dokonała przelewu.  Nie zwróciła jednak uwagi, że kwota w wiadomości sms z kodem do potwierdzenia transakcji bankowej nie wynosiła 24,99 tylko blisko 10 tys. złotych.  Kiedy zorientowała się, że została oszukana było już za późno. Zablokowała konto bankowe i sprawę zgłosiła Policji.

Pamiętajmy!

Kupując w Internecie należy zachować szczególną ostrożność i stosować zasadę ograniczonego zaufania do sprzedających.

Najlepiej płacić za zamówiony towar przy odbiorze, wcześniej sprawdzając przesyłkę.

Należy uważać na tzw. super okazje. Jeżeli cena towaru jest dużo niższa od ceny na innych aukcjach, czy w sklepach może sugerować ryzyko oszustwa.

Internetowi oszuści wykorzystują naszą nieuwagę, pośpiech, chęć posiadania zamówionej rzeczy, jak najszybciej i w najniższej cenie, szczególnie teraz w okresie przedświątecznej gorączki. Oszuści proponują kupującemu niższą cenę i szybszą wysyłkę, za towar którego tak naprawdę nigdy nie wysyłają. Po dokonaniu przelewu kontakt ze sprzedającym się urywa.

Specjalista ds. informacyjno - prasowych 

KPP w Nowym Targu

asp. Dorota Garbacz