image001NOWY TARG. Wykonawca dokumentacji projektowej południowej obwodnicy Nowego Targu w ciągu DK49 przedstawił GDDKiA propozycje włączenia nowej drogi do węzła DK47 Nowy Targ Południe. Węzeł ten powstaje w ramach budowy dwujezdniowej DK47 Rdzawka – Nowy Targ, a obwodnica Nowego Targu powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Umowa na przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i koncepcję programową została podpisana 15. października 2020 r. z firmą Multiconsult Polska. Trwają prace dokumentacyjne.

Opracowano wstępnie 3 warianty przebiegu obwodnicy i wszystkie poprowadzone są po północnej stronie lotniska. Wykonawca dokumentacji zaproponował także 2 warianty włączenia obwodnicy do węzła DK47 Nowy Targ Południe. Oznacza to, że każdy z trzech wariantów przebiegu obwodnicy można włączyć do węzła Nowy Targ Południe na dwa sposoby. W wariancie 1 zaproponowano dowiązanie obwodnicy do węzła DK47 Nowy Targ Południe na nasypie, z dwoma równoległymi wiaduktami nad ulicą Szaflarską, każdy dla jednej jezdni (jezdnie będą dwie). Zjazd od strony wschodniej do Nowego Targu i zjazd z miasta na obwodnicę odbywał by się poprzez dodatkową łącznicę obwodnicy doprowadzoną do ul. Szaflarskiej. Tą drogą możliwy byłby także wjazd i zjazd od strony Zakopanego, na rondzie kończącym przebieg dwujezdniowej drogi DK47 Rdzawka Nowy Targ. Dobudowana zostałaby jeszcze łącznica do węzła, umożliwiająca zjazd na obwodnicę z dwujezdniowej DK47 od strony Zakopanego. W przypadku 2 wariantu obwodnica połączona zostałaby z węzłem Nowy Targ Południe nasypem, nad ulicą Szaflarską powstałyby 2 równoległe wiadukty, każdy dla jednej jezdni. Zjazd z obwodnicy i wjazd na nią zarówno od strony Nowego Targu jak i Zakopanego odbywałby się poprzez rondo turbinowe zlokalizowane na ul. Szaflarskiej i łącznice.

Rysunek przedstawia 2 warianty włączenia obwodnicy do węzła Nowy Targ Południe DK47.

Informacja prasowa GDDKiA Oddział Kraków