Przejezdzajacy pociag przez most kolejowy na rzece Mszanka w Mszanie Dolnej na linii kolejowej nr 104 Chabowka Nowy Sacz

Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły modernizację linii kolejowej pomiędzy Krakowem, a Nowym Sączem i Zakopanem. Pierwsze dwa etapy to ponad 713 mln zł. Zaplanowano budowę nowej infrastruktury, wykup gruntów i renowację istniejącej infrastruktury. Koniec prac zaplanowano na 2027 rok.

Zakorkowana w sezonie zakopianka, to nadal najszybszy sposób pokonania drogi z Krakowa do Zakopanego. Podróż, która trwa niecałe dwie godziny, nadal pozostaje najszybszym środkiem podróży turystów pod Tatry.

Inwestycja kolejowa o roboczej nazwie „podleze-piekielko” ma usprawnić kolejowy transport z Krakowa do Zakopanego. Pociągi mają rozwijać prędkość do 160 km/h, a podróż będzie trwać ok. 1 godz. 40 min. Nowa infrastruktura kolejowa ma nie tylko poprawić czas podróży, ale także odciążyć zakorkowaną zakopiankę.

csm mapa z etapami oraz odcinkami realizacyjnymi 5ae781b2db

Prace podzielono na trzy etapy, a finał prac zaplanowano na 2027 rok. Polskie Linie Kolejowe nie podają szacowanej wartości inwestycji. Wiemy jednak, że pierwszy etap oraz połowa drugiego pochłoną środki o wartości 713 mln zł.

Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.