k3SPYTKOWICE, RABA WYŻNA, JABŁONKA. Krakowski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaprasza na spotkania informacyjne związane z opracowywanym przez firmę SWECO Polska Sp. z o.o. studium korytarzowym dla drogi dwujezdniowej klasy GP (na parametrach klasy S) w ciągu DK7 na odcinku Rabka – Chyżne.

Spotkania odbędą się w dniach:

14.09. godz. 16.00 - 18:00 w budynku OSP Spytkowice 13 34-745 Spytkowice

15.09. godz. 16.00 – 18.00 w budynku OSP Raba Wyżna 66 34-721 Raba Wyżna

16.09. godz. 16.00 – 18.00 w budynku OCK ul. 3 Maja 3 34-480 Jabłonka

Poniżej – adres strony internetowej z zadaniem oraz materiałami konsultacyjnymi:

https://dk7rabkachyzne.pl/

Przypomnijmy: GDDKiA podpisała w maju umowę na opracowanie studium korytarzowego dla dwujezdniowej DK7 między Rabką-Zdrojem a Chyżnem. Będzie to przedłużenie drogi ekspresowej S7 do granicy ze Słowacją.

Szosa Rabka–Chyżne ma być drogą główną przyspieszoną, ale o parametrach ekspresowej, a w ramach międzynarodowego szlaku E77 połączy się ze słowacką R3. Po wykonaniu studium korytarzowego będą prowadzone dalsze prace projektowe.

Studium korytarzowe ma zaproponować trasę klasy GP  o parametrach klasy S. Wykonawcą studium korytarzowego została firma Sweco, która ma to dziewięć miesięcy od podpisania umowy.

Dokument ma pokazać rozwiązania techniczne dla planowanej trasy, przedstawić analizę i prognozy ruchu, ocenę bezpieczeństwa ruchu drogowego, wpływu proponowanych rozwiązań na środowisko, a także określić koszty i korzyści wariantów inwestycyjnych. W ramach studium zostanie opracowana wielokryterialna analiza rozpatrywanych opcji oraz zestawienie kosztów planowania i finansowania tego zadania inwestycyjnego.

45281 1eb57263bc

Na podstawie wyników studium będą dopracowane szczegółowe parametry techniczne drogi Rabka–Chyżne i dojdzie do oceny efektywności inwestycji, także ekonomicznej.

I etap prac to dziewięć miesięcy na opracowanie studium korytarzowego, w skład którego wchodzą opracowania i dokumentacje projektowe. W drugim, który potrwa sześć miesięcy, zostaną udzielone odpowiedzi na pytania potencjalnych wykonawców biorących udział w przetargu na kolejne opracowania projektowe. Łączny czas przedsięwzięcia wynosi 15 miesięcy.

Planowane parametry techniczne trasy Rabka–Chyżne:

klasa techniczna drogi – GP (S)

prędkość projektowa – 80 km/h (100 km/h)

prędkość miarodajna –100 km/h (110 km/h)

przekrój poprzeczny – 2 x 2

szerokość pasa ruchu – 3,5 m

szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m

szerokość poboczy gruntowych – min. 1,5 m (S: 0,75 – 2,25 m)

 szerokość pasa dzielącego – min. 5 m

nośność nawierzchni – 115 kN/oś.

DK7 między Rabką a Chyżnem  to trasa o znaczeniu międzynarodowym: ma ona doprowadzić ruch tranzytowy do granicy ze Słowacją, a następnie na południe Europy. Po stronie słowackiej odpowiednikiem planowanej trasy będzie droga R3 o parametrach zbliżonych do DK7.

Inf. prasowa, opr. asz
Szczegóły - w galerii poniżej:

{gallery}ania/drogi/Rabka_-_Chyżne_{/gallery}