248482787 7006746642684244 8232699255136650783 n

Na podhalańskie drogi powrócił Rajd Żubrów. Za nami 54. edycja imprezy, zainicjowana w 1966 roku przez Sobiesława Zasadę, który wtedy zdobył swój pierwszy tytuł Mistrza Europy.

Bazą imprezy było Zakopane, zaś próby sportowe zostały wytyczone w powiatach tatrzańskim i nowotarskim. Trasa liczyła 270 km, w tym blisko 20 km prób sportowych.248211079 7009979259027649 7676456962181384125 n

W grupie I czyli „Żubrów” (dla byłych zawodników i działaczy w wieku 50+) zwyciężyli Adam Piskozub i Kamil Heller w Porsche 911 Turbo S. Podium uzupełnili Jerzy Baran i Maciej Kordeusz (VW Golf R) oraz Dariusz i Igor Banasikowie (Mitsubishi Lancer).

Grupę II (dla byłych zawodników i działaczy w wieku 30-49 lat) wygrali Piotr i Katarzyna Adamusowie (Audi S3 Quattro), na kolejnych miejscach uplasowali się Paweł Mildner i Paweł Konik (VW Golf R) oraz Michał Streer i Karolina Szalęcka (Alpine A110 S). W generalnej klasyfikacji połączonych grup I i II triumfowali państwo Adamusowie przed Adamem Piskozubem i Jerzym Baranem.

Maurizio Colpani i Giovanni Mattanza (Ford Escort RS Cosworth) byli najszybsi w grupie III Classic (dla załóg w autach wyprodukowanych przed końcem roku 1996). Za nimi Marcin Kukułka z Rafałem Kościółkiem (BMW E30) oraz Severino i Silvia Pellegrino (Lancia HF).

Puchar Pań przypadł w udziale paniom Ewie Galińskiej-Postawka i Annie Postawka (Opel Kadett).

Puchar im. Ewy Zasady dla najlepszej pilotki zdobyła Katarzyna Adamus.

W punktacji OPEN (dla czynnych zawodników w autach przygotowanych do sportu) najszybsi byli Marcin Golonka i Maciej Kot (Mitsubishi Lancer).

Rozdano też puchary dla najlepszych załóg w klasyfikacjach markowych. Wśród załóg w samochodach Audi zwyciężyli państwo Adamusowie, w BMW – Ryszard Adamek z Filipem Stopą, we Fiatach – Marek i Tomasz Ćwierzowie, w Lanciach – Giulio Vezzoli i Simone Gotti, w Mercedesach – Andrzej Bargiel z Danielem Chwistem.

Źródło: Rajd Żubrów/ oprac. AO

Zdjęcia: Marcin Kaliszka