Reklama
NOWY TARG POGODA
ZAKOPANE POGODA
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Reklama

Lipnica. IX Gminny Przegląd dla Zerówek i Przedszkoli „Scena Małego Aktora”

Dnia: poniedziałek 13 maja 2024, Autor: Maciej Zubek

10 maja br. w Domu Ludowym, w Lipnicy Wielkiej odbył IX Gminny Przegląd dla Zerówek i Przedszkoli „Scena Małego Aktora”.

Tematem przewodnim tegorocznego przeglądu były Bajki znane i lubiane. Na scenie zaprezentowały się zerówki z każdej szkoły podstawowej z gminy Lipnica Wielka oraz z obu przedszkoli. Po swoich występach grupy otrzymały dyplomy oraz słodki poczęstunek. Organizatorami Przeglądu byli: Wójt Gminy Lipnica Wielka Mateusz Lichosyt, Gminne Centrum Kultury w Lipnicy Wielkiej oraz Szkoła Podstawowa Nr 4 im. dr Emila Kowalczyka.

Komisja w składzie:

Karolina Kowalczyk – Gminne Centrum Kultury w Lipnicy Wielkiej

Stanisława Kucek – Gminna Biblioteka Publiczna w Lipnicy Wielkiej

Beata Rudnicka – Szkoła Podstawowa Nr 4 im. dr Emila Kowalczyka

Opisowa ocena prezentowanych spektakli:

Publiczne Przedszkole – oddział Centrum – Grupa Żabki

Tytuł przedstawienia: „Calineczka

Nauczyciel przygotowujący: Kinga Pardel, Lucyna Fitak, Katarzyna Pałka

Przedszkolaki zaprezentowały inscenizację bajki pt. „Calineczka”. Całość przedstawienia prowadziło nagranie kojącego głosu narratora połączone z muzyką. Dzieci na scenie czuły się swobodnie, a w spektakl włączono elementy tańca. Barwna inscenizacja przedstawienia z przygotowanymi ciekawymi i dopracowanymi strojami, a także żywymi kwiatami obrazującymi przydomowy ogródek. Harmonijna gra dzieci.

Szkoła Podstawowa Nr 1 – klasa 0

tytuł przedstawienia: „Smerfy

nauczyciel przygotowujący: Marta Pawlak, Dorota Stanosz

Na wyróżnienie zasługuje niezwykle dopracowana i barwna Wioska Smerfów pełna domków – muchomorów i postaci oraz stroje dzieci, ubranych iście Smerfnie. Wyraziste dialogi i recytacja; spektakl nawiązuje do formy musicalu. Bardzo dobra gra indywidualna i zespołowa. Rola Papy Smerfa charakteryzuje się posłuchem wśród całej wioski, głos jest wyraźny i dostojny. Natomiast naturalnością „kłótliwości” odznaczyli się Hogata, Klakier i Gargamel. Radosne i wesołe zakończenie nowoczesnym tańcem cheerleaderek; sprytne podkreślenie przedstawieniem roli nauki i szkoły w życiu. Sugeruje się skrócenie czasu przedstawienia dostosowując go do wymogów regulaminu.

Prywatne Przedszkole Bajkowa Kraina

tytuł przedstawienia: „Calineczka

nauczyciele przygotowujący: Patrycja Kudzia i Aneta Grzybacz

Na uwagę zasługuje dobrze opanowany pamięciowo długi tekst i dobra recytacja. Dobrze dobrane podkłady muzyczne, wprowadzające harmonię w przedstawieniu. Spektakl jest niezwykle czytelny, dzieci nie nakładają się na siebie kwestiami; Bardzo dobrze dobrana rola Calineczki oraz pomysłowe rozwiązanie „wyjścia z kwiatka” i charakteryzacja Króla Elfów oraz przejmujący dialog Calineczki z jaskółką; Dzieci bardzo ładnie ubrane i prezentujące na scenie; w przedstawienie umiejętnie i dobrze wplecione zostały tańce. Dobry pomysł z zaangażowaniem większej ilości dzieci w rolę narratorów.

Szkoła Podstawowa Nr 3 – kl.0

tytuł przedstawienia: „Brzydkie Kaczątko

nauczyciel przygotowujący: Monika Dziubek

Wszystkie dzieci zaangażowane w przedstawienie – ładne ułożenie na scenie; w przedstawieniu zastosowano minimalistyczną dekorację, a zastąpiono ją przez dobrze dobrane stroje. Przedstawienie czyste, bez nakładania się dialogów; na uwagę zasługuje ładny śpiew i taniec z podkładem klasycznym oraz wykorzystanie żabek jako chóru. Wartość przedstawienia podkreśla dodatkowo dobrze wybrzmiewający na koniec morał o ochronie słabszych i „innych”: nie odrzucajcie brzydkich kaczątek, bo kto wie, czy to nie łabędzia początek… oraz tekst jako mama kocham wszystkich.

Szkoła Podstawowa Nr 4 – klasa 0

tytuł przedstawienia: „Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków”

nauczyciel przygotowujący: Renata Sala i Bogusława Lichosyt

W spektaklu wyróżnia się w sposób wyjątkowy wymienna scenografia oraz kostiumy aktorów. To składało się na niezwykłą barwność prezentowanego obrazka. Krasnale były typowo „niesforne”, co dodawało im uroku. Widać że dzieci w sposób nieskrępowany odgrywają swoje role, a także służą pomocą pełniąc rolę suflera dla swoich młodszych kolegów i koleżanek. Pomysłowe rozwiązanie na „lustereczko”.

Szkoła Podstawowa Nr 2 – klasa 0a, 0b

tytuł przedstawienia: „Calineczka”

nauczyciel przygotowujący: Anna Karlak i Beata Pakos

W spektaklu zachwyciła subtelna i piękna scenografia polnej łąki. Muzyka podkładów klasyczna, podkreślająca grozę, spokój, delikatność i ujmująca widza. Wzruszył niewątpliwie moment bandażowania skrzydełka jaskółki i wręczenia pierścionka zaręczynowego. Ciekawym rozwiązaniem było powierzenie roli narratorów wielu dzieciom, elegancko ubranym, z muchom, a przez to godnie się prezentujących. Małych aktorów cechowało zdyscyplinowanie. Mówiły z przejęciem, dojrzałością, zaangażowaniem i pełną koncentracją, przez co widz mógł przenieść się w opowieść, a mały akcent muzyczny z dzisiejszych czasów „Moja mała Calineczko” nadał radości.

Szkoła Podstawowa w Kiczorach – klasa 0

tytuł przedstawienia: „Jaś i Małgosia zimową porą

nauczyciel przygotowujący: Dominika Kucek

Przedstawienie zachwyciło stworzeniem baśniowej scenerii leśnej zimową porą. Naturalność i subtelność dzieci podczas grania, podkład muzyczny delikatny i łagodny, przez co przyjemnie patrzyło się na sceny. Muzyka starannie dobrana, co podkreślało się nastrój i klimat. Piękne tańce: bałwanków i śnieżynek. Sugeruje się wyeksponowanie narratora na scenie. Dobrze dobrane role, a dzieci wzajemnie sobie pomagały.

Podsumowanie:

Komisja dziękuje za przygotowanie świetnych spektakli na miarę wielkich scen. Zauważa się naturalność, dobre rozłożenie dzieci na scenie, dbanie o barwność poprzez stroje i dekoracje oraz rekwizyty. Komisja zauważa bardzo wielki wkład opiekunów w pracę z dziećmi, właściwy dobór ról i zaangażowanie przeważającej ilości klasy w przedstawienie. Przegląd cieszy się nieprzerwanie popularnością, nie tylko wśród dzieci, ale i wśród nauczycieli i rodziców; jest on okazją do integracji oddziałów przedszkolnych, wymiany doświadczeń i możliwością pokazania się szerszej publiczności. Komisja jest pod wrażeniem pomysłowości spektaklów i rozwiązań scenicznych.

mat. prasowy/fot. Bronek Kowaczyk

No Comment.

Reklama

Partnerzy