Generalna Dyrakcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że w okresie od 16 grudnia do 15 marca nastapi przerwa w pracach przy budowach małopolskich dróg. Tyczy się to również tych prac prowadzonych na terenie Podhala.
Jednocześnie GDDKiA poinfomował o aktualnym stanie iniwestycji drogowych.
DK47 Rdzawka – Nowy Targ
Budowa 16,1 km odcinka nowej trasy Zakopianki trwa już 3 lata i jest zaawansowana w ponad 90%. Inwestycja jest realizowana w trudnym, górskim terenie. Tu zima – ta prawdziwa i kontraktowa – przychodzi wcześniej niż na naszych pozostałych budowach. Teren jest też zdecydowanie trudniejszy – dość powiedzieć, że nowa Zakopianka to najwyżej położona budowa drogi krajowej w Polsce. W okolicy budowanego węzła Obidowa pracujemy na wysokości 800 m n.p.m. Jedna czwarta nowej drogi biegnie po różnego rodzaju obiektach – mostach, wiaduktach i estakadach. Najdłuższy powstał w Klikuszowej, ma 687 m długości. Jezdnia biegnie na nim nawet 24 m nad ziemią.
Nowa trasa nie będzie wbrew obiegowym opiniom drogą ekspresową. Będzie to jednak wygodna, bezkolizyjna droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Połączenie z innymi drogami będzie zapewnione poprzez cztery węzły drogowe – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Dzięki budowie tej trasy Kraków i Nowy Targ będą na całym odcinku połączone dwupasmową drogą.
Wszystkie konstrukcje 27 obiektów zaplanowanych na tej trasie są już gotowe. Do zrobienia pozostają prace wykończeniowe, m.in. montaż barier energochłonnych. Na połowie trasy położyliśmy pierwszą warstwę asfaltu. Na odcinku między węzłami Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe są już wszystkie trzy warstwy. Trwają prace wykończeniowe na ul. Krakowskiej w Nowym Targu, która jest wylotówką z miasta w kierunku Zakopanego i gdzie kierowcy będą zjeżdżać z nowego odcinka na dotychczasową DK47.
Wykonawca nie planuje zawieszać prac na budowie na czas zimy. Chce wykonywać te roboty, na które pozwolą warunki atmosferyczne.
Rondo na Spyrkówce DK47
Prace na nowym rondzie w Zakopanem, łączącym ul. Kasprowicza, ul. Spyrkówka i dającym w przyszłości możliwość dojazdu do miejskiego Centrum Komunikacyjnego, jest niemal zakończona. Do zrobienia pozostaje pomalowanie oznakowania na drodze, skończenie 30-metrowego odcinka chodnika i posprzątanie terenu. Chcemy zakończyć te prace tak szybko, jak będzie to możliwe. Kluczową rolę odgrywa jednak pogoda. W warunkach zimowych nie możemy ich zrobić.
mat. GDDKiA