Czyste Powietrze to kompleksowy program, którego celem jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych.
DLA KOGO?
– Osoby, które są właścicielami/współwłaścicielami domu jednorodzinnego, w którym nie jest prowadzona działalność gospodarcza lub nie przekracza ona 30% powierzchni nieruchomości.
– Osoby, których roczny dochód nie przekracza 100 000 zł
SIEDEM KROKÓW DO DOFINANSOWANIA
1. Zapoznanie się ze szczegółami naboru: programem
priorytetowym, formularzem wniosku i załącznikami oraz instrukcjami, a także regulaminem naboru.
2. Zbadanie potrzeb budynku: określ stan obecny i potrzeby budynku. Możesz wykonać audyt energetyczny, który nie jest obowiązkowy ale stanowi koszt kwalifikowany do dofinansowania w przypadku wykonania i sfinansowania w ramach Programu ocieplenia budynku.
3. Wypełnienie złożenie wniosku o dofinansowanie: pamiętaj o zapoznaniu się z instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie i dołączeniu wszystkich wymaganych załączników. Wniosek należy złożyć osobiście. Masz problem z wypełnieniem wniosku? Umów się na spotkanie z pracownikiem Urzędu Miasta Zakopane.
4. Zawarcie umowy o dofinansowanie: w przypadku pozytywnej decyzji WFOŚiGW o dofinansowaniu przedsięwzięcia wniosek staje się automatycznie umową, o czym będziesz poinformowany pisemnie.
5. Złożenie wniosków o płatność: środki mogą zostać wypłacone maksymalnie w trzech transzach. Trzeci wniosek o płatność jest zawsze wnioskiem końcowym.
Jeżeli pojawią się zmiany w realizacji przedsięwzięcia wystąp o odpowiednie zmiany w umowie.
6. Zakończenie przedsięwzięcia: kontroli podczas wizytacji końcowej przed wypłatą środków podlegają wszystkie przedsięwzięcia wykonane siłami własnymi w zakresie ocieplenia przegród budowlanych, wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, montażu wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła, instalacji centralnego ogrzewania oraz instalacji ciepłej wody użytkowej.
7. Okres trwałości przedsięwzięcia: wynosi do 5 lat od daty zakończenia przedsięwzięcia, w tym okresie realizowane są kontrole przedsięwzięcia co roku w
liczbie nie mniej niż 5% przedsięwzięć, dla których złożono wnioski o płatność końcową w poprzednim roku kalendarzowym.
ZŁÓŻ DEKLARACJĘ DO CENTRALNEJ EWIDENCJI EMISYJNOŚCI
Do 30 czerwca 2022 roku każdy obywatel lub zarządca budynku ma obowiązek złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności.Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację poprzez stronę https://zone.gunb.gov.pl/ wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Miasta.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE
Urząd Miasta Zakopane
tel. 18 20 20 497, email: piece@zakopane.eu