Podczas Tatrzańskiego Forum Gospodarczego podpisano list intencyjny między firmami Moto Service Worwa, a Horyzont EV na budowę największej na południu Polski stacji ładowania samochodów elektrycznych z 5 stanowiskami do ładowania o łącznej mocy 600 kw.
Jak dodaje pomysłodawca huba – pojazdy ładowane będą prądem stałym. – W większości klienci ładują samochody elektryczne w domach – jest to powolne, lecz dobre dla akumulatorów ładowanie prądem przemiennym. Prąd stały zapewnia szybkie ładowanie, w przypadku gdy kierowca musi szybko kontynuować jazdę – wyjaśnia.
Bo o ile w domu możemy naładować akumulator przez całą noc, o tyle od szybkiej ładowarki oczekujemy, że wyrobi się z tym w kilkanaście minut. Porsche Taycan wyposażony w akumulator Performance Plus (pojemność baterii netto 83,7 kWh) jako jeden z niewielu samochodów na rynku będzie mógł przyjąć prąd, który dostępny będzie w ładowarce. Maksymalna szybkość ładowania tego samochodu to 270 kW, co oznacza, że pełne ładowanie tego akumulatora (pełne oznacza do 80%, więcej szybka ładowarka ze względów bezpieczeństwa ładować nie może) potrwa poniżej 15 minut! Inne samochody o mniejszej możliwości przyjmowania prądu stałego naładują się “pod korek” w czasie poniżej pół godziny.
Powstanie tej stacji to ogromna szansa dla rozwoju elektromobilności w Nowym Targu i poszerzenia taboru MZK o elektryczne autobusy. To także dobra informacja dla elektryków, którymi coraz częściej poruszają się turyści przyjeżdzający na wypoczynek pod Tatry.
źródło: Tatrzańska Izba Gospodarcza