Zakopane jest miejscowością turystyczną w polskich górach, o którą najczęściej
w zeszłym sezonie zimowym pytali internauci, wynika z analizy zapytań w wyszukiwarce Google. Hasło Zakopane było wyszukiwane średnio 368 tys. razy w miesiącu. Na kolejnych miejscach znalazły się Karpacz, Białka Tatrzańska, Szczyrk i Szklarska Poręba.
Już niebawem rozpoczną się wyjazdy świąteczno-noworoczne, a następnie wyjazdy związane z feriami zimowymi. Wielu internautów informacji na temat potencjalnego celu zimowego wyjazdu, tak jak w poprzednich latach, będzie poszukiwało w internecie. Które miejscowości cieszyły się największym zainteresowaniem internautów w zeszłym sezonie?
– Pierwsze miejsce, co nie jest zaskoczeniem, zajęło Zakopane. W zeszłym sezonie zimowym o stolicę Tatr pytano średnio 368 tysięcy razy w miesiącu – przedstawia wyniki zestawienia Grzegorz Jakielski, socjolog internetu. – Na kolejnych miejscach znalazły się Karpacz z 201 tysiącami zapytań oraz ex aequo Białka Tatrzańska, Szczyrk i Szklarska Poręba, o które pytano każdego miesiąca sezonu zimowego średnio 135 tysięcy razy miesięcznie – mówi ekspert.
Popularność wśród turystów z zagranicy
W sezonie zimowym polskie góry odwiedzają nie tylko turyści z kraju, ale też wielu zagranicznych gości. Z których krajów w ostatnim sezonie zimowym najczęściej poszukiwano informacji o najpopularniejszych zimowych miejscach w Polsce?
Okazuje się, że informacjami o naszych górskich atrakcjach najbardziej zainteresowani są sąsiedzi z południa – Czesi i Słowacy. Zakopane największym zainteresowaniem w Google za granicą naszego kraju cieszyło się na Słowacji, tak samo jak Krynica Zdrój, Szczawnica, Białka Tatrzańska i Żywiec. Karpacz, Szklarska Poręba i Wisła odnotowały największe zagraniczne zainteresowanie ze strony mieszkańców Czech. Informacji o Cisnej poszukiwali natomiast najczęściej mieszkańcy Holandii.
– Zestawienie może być przydatnym źródłem informacji dla osób, które już niebawem będą planowały zimowe wyjazdy. Przyglądając się zainteresowaniu internautów w trakcie ostatniego sezonu zimowego można sprawdzić, które miejscowości mogą cieszyć się w tym roku mniejszą, a które większą popularnością wśród turystów. To może przełożyć się na obłożenie bazy noclegowej czy też atrakcji turystycznych i stoków narciarskich –podsumowuje Grzegorz Jakielski.
Zapytania w wyszukiwarce Google (w okresie grudzień 2021 – marzec 2022) | ||
Lp. | Lokalizacja | Średnia miesięczna liczba zapytań |
1 | Zakopane | 368 000 |
2 | Karpacz | 201 000 |
3 | Białka Tatrzańska | 135 000 |
4 | Szczyrk | 135 000 |
5 | Szklarska Poręba | 135 000 |
6 | Krynica Zdrój | 110 000 |
7 | Wisła | 90 500 |
8 | Szczawnica | 74 000 |
9 | Żywiec | 49 500 |
10 | Cisna | 9 900 |
mat. prasowy